Beskrivning: Sy en brudslöja!

 
Du kan använda vilken bredd eller längd du vill. Jag köpte mitt brudtyll på panduro för 49:- metern, spetsen och kammen på tradera, Sammanlagd kostnad 170:- men då har jag ca 2,5 meter spets kvar.
 
Sy på spetsen.
 
Rynka tyllen, dra ihop den så den blir lika lång som kammen.
Behåll rynktrådarna tills kammen sitter på plats.
Sy fast kammen för hand, den sidan av tyllen vi ser är de som kommer vara utåt, fäst kammen som på bilden. Fäster du den med pärlorna närmast tyllen går den inte att fästa i håret.
 
Kammen är på plats
 
Hela slöjan
 
Detaljer
 
Om ca 2,5 månader är det dags för oss att säga ja till varandra och jag hade inte tänkt ha en slöja först men fick ett infall och fixaade en snabbt och enkelt själv. Det var superenkelt att sy, endast raksöm och tusen nålar.
 


Kommentarer
Postat av: Adine

Vad pysslig du är och så himla vacker slöjan blev! :D

Svar: Tack så mycket :) Den blir inte alls lika fin liggande eller hängandes som den blir när man har den i håret :) Får komma en ordentlig bild efter bröllopet ;)
Michelle

2014-04-07 @ 12:49:38
URL: http://lundahlfoto.blogg.se
Postat av: Ann-sofie

Hej o tusen tack för ett super bra mönster, i all hast fick ja göra min egna slöja o de blev så bra tack vare dig ;)

Svar: Åh, tusen tack, vad roligt!
Har bytt blogg och hänger numera på Leemiivo.blogg.se =)
Michelle

2014-08-21 @ 21:56:07
Postat av: Anonym

Hej o tusen tack för ett super bra mönster, i all hast fick ja göra min egna slöja o de blev så bra tack vare dig ;)

2014-08-21 @ 21:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: